ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑΣΕΠΕΑΕΚ

Μαθοφοβία-τεχνοφοβία και παιδαγωγική πράξη: γυναικείο πρόβλημα;

Διδάσκων/ουσα:

Αννα Χρονάκη
Π. Τρούκη

Έτος και εξάμηνο διδασκαλίας:

2004-2005, Εαρινό Εξάμηνο

Σχολή:

Π.Τ.Π.Ε.

Περίληψη

Η "μαθοφοβία" και η "τεχνοφοβία" είναι μεταφορές που περιγράφουν τον φόβο αποτυχίας στα μαθηματικά και στην τεχνολογία.. Διεθνείς έρευνες τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αποκαλύψει ότι η περιορισμένη συμμετοχή και προτίμηση του γυναικείου φύλου σε θέματα μαθηματικών και τεχνολογίας δεν είναι θέμα βιολογίας αλλά οφείλετε σε μια σειρά κοινωνικών, πολιτικών, και πολιτισμικών παραγόντων οι οποίοι αλληλοσυνδέονται. Το μάθημα αυτό θα εξετάσει πρόσφατες ερευνητικές προσεγγίσεις (θεωρίες και μεθοδολογίες) για την αποτύπωση και ερμηνεία της γυναικείας ταυτότητας σε παιδαγωγικά περιβάλλοντα δραστηριοτήτων σχετικές με τα μαθηματικά και την τεχνολογία. Το μάθημα θα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα; α) θα γίνουν εμπειρικές έρευνες χρησιμοποιώντας μεθόδους όπως η αφήγηση ζωής, η εθνογραφική παρατήρηση και η έρευνα δράσης και β) θα σχεδιαστούν κατάλληλες παιδαγωγικές παρεμβάσεις για την προώθηση και διερεύνηση θεμάτων ισότητας.


>> Επιστροφή

© 2003-2008: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας