ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑΣΕΠΕΑΕΚ

Εκδηλώσεις

Ομιλίες και Ανοιχτή Συζήτηση:

Πρόσβαση, Συμμετοχή, Πλαίσιο: Zητήματα Κοινωνικού Φύλου σε Χώρους Πρακτικής Μαθηματικών και Τεχνολογίας.

Παρασκευή 27 Μαΐου 2005, 18:00
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παραλιακό Συγκρότημα, Αμφιθέατρο Σαράτση

Στόχος αυτής της επιστημονικής συνάντησης είναι η συζήτηση για την οπτική που μπορεί να προσδώσει η φεμινιστική προσέγγιση σε τομείς εκπαίδευσης, σπουδών, ψυχαγωγίας και εργασίας όπου τα υποκείμενα καλούνται να ασχοληθούν και να χειριστούν μαθηματικά και τεχνολογία. Τέτοιοι τομείς θεωρούνται παραδοσιακά ως στερεότυπα ανδροκεντρικοί (π.χ. θετικές επιστήμες, ανδρικά επαγγέλματα, αγορίστικα παιχνίδια), και εκεί οι εμπειρίες των γυναικών και των κοριτσιών διαγράφονται αρνητικές, αδιάφορες και εν γένει περισσότερο σύνθετες.

Είναι εύλογο, λοιπόν, να αναρωτηθεί κανείς τι είναι αυτό που δυσχεραίνει ή διευκολύνει την πρόσβαση, τη συμμετοχή και ακόμη την προσωπική ικανοποίηση των γυναικών σε δραστηριότητες, επαγγέλματα ή σπουδές που αφορούν ή απαιτούν δεξιότητες στη χρήση μαθηματικών και τεχνολογίας; Ή ακόμη, τι είναι αυτό που μας κάνει να κατανοούμε ή να κατασκευάζουμε τις εμπειρίες των γυναικών και των κοριτσιών σε τέτοιους χώρους ως ξεχωριστές, ιδιόμορφες και προβληματικές;

Oι προσκεκλημένες ομιλήτριες προέρχονται από διαφορετικούς χώρους έρευνας, όπως η κριτική ψυχολογία, η μαθηματική εκπαίδευση, και η κοινωνιολογία των επιστημών και της τεχνολογίας. Όλες εστιάζουν στο πως το κοινωνικό φύλο, ως μονάδα ανάλυσης, συντελεί στην παραγωγή διαφορετικών νοημάτων, ταυτοτήτων και εμπειριών για τα υποκείμενα (άνδρες και γυναίκες, αγόρια και κορίτσια) σε εργασιακές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Σ' αυτή τη διεπιστημονική συνάντηση, τα παραδείγματα που συζητούνται αφορούν στο μαθηματικό και τεχνολογικό αλφαβητισμό των γυναικών που σπουδάζουν μηχανολογία σε πανεπιστήμια της Γερμανίας, στο επάγγελμα της καθηγήτριας θετικών επιστημών σε μια χώρα της Αφρικής, και στην ενσωματωμένη θηλυκότητα ή αρρενωπότητα κατά την ψυχαγωγική ενασχόληση των παιδιών με ψηφιακά παιχνίδια. Μετά το τέλος των διαλέξεων ακολουθεί ανοιχτή συζήτηση.

Η επιστημονική συνάντηση γίνεται με χρήση της αγγλικής γλώσσας και η δυνατότητα μετάφρασης είναι περιορισμένη.

Πρόγραμμα

6:00 μμ
Καλωσόρισμα

6:10 μμ
Gender and Videogames: The Production of Masculinities and Femininities
Κοινωνικό Φύλο και Ψηφιακά Παιχνίδια: Παραγωγή του Θηλυκού και του Αρσενικού
Valerie Walkerdine, University of Gardiff, UK

6:50 μμ
Women in Engineering: Mathematical Literacy and Technology
Γυναίκες Μηχανικοί: Μαθηματικός Αλφαβητισμός και Τεχνολογία
Christine Keitel, Freie University Berlin, Germany

7:20 μμ
Strength, Stability and Silence: Gender and Education in Guinea
Σθένος, Σταθερότητα και Σιωπή: Κοινωνικό Φύλο και Εκπαίδευση στην Γουινέα
Wenda Bauchspies, Pensylvania State University, US

8:00 μμ
Ανοιχτή Συζήτηση

Συντονισμός:

'Αννα Χρονάκη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Συνδιοργάνωση:

Διατμηματικό Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών "Φύλο και Ισότητα", Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ερευνητικό Πρόγραμμα "Τεχνολογία, Μαθηματικά και Κοινωνικό Φύλο" ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ι.

>> Κατεβάστε την ελληνική αφίσα της εκδήλωσης [.pdf, 305kB]

>> Κατεβάστε την αγγλική αφίσα της εκδήλωσης [.pdf, 303kB]


>> Επιστροφή στο αρχείο των εκδηλώσεων

© 2003-2008: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας